oncontextmenu="return false"

Fem pluggtips

 
- Sätt dig på en bra plats!
Det kan oftast vara lättare att plugga på en bra plats, som tex i soffan. När du väljer plats, välj en plats där det är lugnt och bekvämnt att sitta. Men även där du kan få hjälp, om det behövs!  
 
Köp en almenacka! 
Jag personligen tycker det är viktigt med en almenacka. Du får bra koll när du har vissa saker, tex prov & inlämningar. Allting kommer man inte ihåg i huvudet, så jätte bra att skriva upp allt i den! Köp gärna en där du kan designa själv, då blir det mycket roligare! 
 
-  Stäng av facebook/skype och mobilen.
Oftast när man pluggar så kan mobilen störa en, folk som smsar eller skriver på facebook. Jag brukar oftast tänka på att stänga av facebook och lägga undan mobilen, eller åtminstonde stänga av ljudet och vibrationen. 
 
- Ta pauser. 
Detta är nog bland det viktigaste. Du måste ha pauser när du ska plugga till ett prov, sitt inte och repetera  igenom texter, frågor etc i flera timmar. Sitt i ca 40 minuter och ta sedan 10 minuter paus,  ta tex en promenad och hämta luft. Eller gör något annat, bara du får annat och tänka på än det du pluggar! 
 
- Börja i tid! 
När du får en läxa eller uppgift, så börja med den när du kommer hem från skolan. Det tar oftast inte så lång tid om du gör hela uppgiften. Så slipper du tänka på det resten av veckan och kan istället göra annat roligt. Eller fokusera på andra större uppgifter! 

Kommentarer

riktigt bra tips, speciellt de med telefonen :p

Det var många bra tips! :)

bra tips!

tack detsamma :D

Vilken söt almanacka :)

ssv tack

bra tips. jag bord plugga bättre

bra tips! :)

ja verkligen :)

missa inte min awesome tävling, vinn valfri produkt för 300: - http://www.nattstad.se/bexollila/tavling---vinn-valfri-vara-for-300---15217481

Vilka bra tips :) kram

sv: Ja eller hur :)

Bra tips där!

Hur är det annars med dig idag? Gjort nåt skojigt idag? :D

Svar: Det är bra med mig. har varit i stallet hela dagen. själv då?:D
beccashammies.blogg.se

Bra tips där :D

Bra tips!! Det var längesen jag pluggade nu men jag minns att jag alltid hade väldigt svårt att koncentrera mig och fokusera. Tack för kommentaren på min blogg. Ha det bäst!! Kram

Bra tips, jag brukar oftast också göra bort läxor eller sånt direkt när jag kommit hem så kan man ägna resten av kvällen åt något annat! :)

Ja Ystad är en vacker stad som jag ofta besöker och gärna gör det :)

Bra tips :)

Bra pluggtips! När jag gick i skolan var det verkligen viktigt att stänga av mobil och inte kolla facebook eller liknande, det stjäl otroligt med tid!

Bra tips ! :)

Superbra tips!:)

sv: okej, tack för tipset:D Kramisar♥

bra tips ;)

Innan du kommenterar, läs det här:
- Jag gör bloglovin'-byten. Ibland länkbyten, sker då i menyn!
- Jag har copyright på hela bloggen, gäller både bilder och text. Allting jag lägger ut här är i grunden mitt matrial och tar du det, räknas det som stöld! Vill du kopiera något, fråga först!
- Jag är inte intresserad av kommentarer ni bara klistrar in tex " allt bra?". Eller om dina frågestunder. Jag ställer frågor till bloggar jag följer!
- Jag är intresserad av tävlingar av alla dess like.
- Läs inlägget INNAN ni kommenterar tack!
- Vore tacksamt om ni ville följa de

Kommentera inlägget här och gör mig glad:

NAMN:
Hänger du här ofta eller?

E-MAIL: (publiceras ej)


BLOGGADRESS:


Din kommentar: