oncontextmenu="return false"

Såhär får du en egen ikon vid din bloggadress!

 

 
När du valt en bild öppnar du den i photoshop, photoscape eller något annat redigeringsprogram. Du kan även ta en egen bild du har. 
När du kommit in på redigeringsprogrammet, ändrar du bildens storlek till 16x16 pixlar. Du måste även se till att din  bild är kvadratisk, alltså en fyrkant. Annars kommer inte måttet stämma! 
 
När du ändrat storleken, laddar du upp bilden på bloggen. Eftersom du ändrat storleken till 16x16, spelar det ingen roll om du laddar upp den i 200 eller 700 pixlar. Den kommer ändå vara 16x16. 
 
Efter du laddat upp bilden, så klistrar du in den i ett worddokument. Nu ska du kopiera denna kod : <link rel="shortcut icon" href="bildens adress">
 
 
 
 
 
När du gjort detta så går du in på design - kodmall - starsida. Då klistrar du in koden mellan <head> och </head>. Koden kan sitta på raden 3-5. Spara! 
Hoppas ni fattade, annars får ni slänga in en kommentar. 
GLÖM INTE ATT KLISTRA IN KODEN I ALLA KODMALLAR! 

Kommentarer

såna här inlägg är roliga! :)

åh tack för tipset! det funkade direkt för mig :)

Innan du kommenterar, läs det här:
- Jag gör bloglovin'-byten. Ibland länkbyten, sker då i menyn!
- Jag har copyright på hela bloggen, gäller både bilder och text. Allting jag lägger ut här är i grunden mitt matrial och tar du det, räknas det som stöld! Vill du kopiera något, fråga först!
- Jag är inte intresserad av kommentarer ni bara klistrar in tex " allt bra?". Eller om dina frågestunder. Jag ställer frågor till bloggar jag följer!
- Jag är intresserad av tävlingar av alla dess like.
- Läs inlägget INNAN ni kommenterar tack!
- Vore tacksamt om ni ville följa de

Kommentera inlägget här och gör mig glad:

NAMN:
Hänger du här ofta eller?

E-MAIL: (publiceras ej)


BLOGGADRESS:


Din kommentar: