oncontextmenu="return false"

LÄS OCH DELA SÅ SLIPPER MER HUNDAR BLI PLÅGADE



Norges värsta djurplågare är nu i Sverige !
SATURDAY 2 JUNE 2012 - 22:55

Norges värsta djurplågare. Hon drev ”Dödens kennel” och har dömts till FÖRBUD MOT ATT ÄGA/VÅRDA/FÖDA UPP HUND i hela Norge. En DOM som fick stor uppmärksamhet i Norge.

Nu har hon flyttat till Sverige för att undkomma förbudet. Och bygga upp en ny verksamhet. Hon är avstängd från SKK´s all… verksamhet.
Nu har hon börjat söka nya hundar i landet. Med falska namn och hemliga telefonnummer samt snyftiga historier om att vara sjukpensionär och inte ha så mycket pengar, vilseleder hon människor att sälja hundar billigt och på avbetalningar. Hon har även börjat leta hundar utanför landet.
Vi har även fått indikationer på att hon vill köpa andra djur. Så var försiktig, kräv ALLTID legitimation av köpare.

Ser man till den dom hon fick i Norge där det slogs fast att hon skjutit ihjäl hundar,grovt vanvårdat dom, ej givit dom veterinärvård, kastat valpar i väggen samt hade 15 döda hundvalpar i frysen.

Kvinnan heter Linda Marie Sofie Hansen Hagen-Johansen

Hon har redan plågat 2 rottwelier i Sverige. Ena var tvungen att avlivas:(

Lars Liikamaa och Eva Wiklund trodde båda att de lämnat sina kära husdjur i trygga händer.När de insåg att kvinnan var en känd norsk djur­plågerska var det för sent för hunden Rocky – som fick avlivas.
– Hon har förstört mitt liv, säger Eva.
Lars Liikamaa från Smedjebacken reste mycket och kunde inte ta hand om sin rottweiler Gizmo. Eva Wiklund från Sundsvall hade problem med sina ben och kunde inte rasta sin Rocky ordentligt.

De lade båda ut annonser på Blocket, och de fick svar av en kvinna i Jämtland som gärna ville ta hand om hundarna.

Vad de båda inte visste var att kvinnan tidigare dömts till djurförbud i hela Norge efter ett uppmärksammat fall av vanvård där norska myndigheter fann 32 döda hundar på kvinnans gård.
Bad polisen om hjälp

– Jag fick reda på fem veckor senare att jag lämnat över hunden till en av Nordens största djurplågare, ­säger Lars Liikamaa och fortsätter:

– Jag ringde polisen och bad om hjälp men de sa att de inte kunde göra något ­utan åklagarbeslut. Då sa jag att jag kommer ­göra två brott de närmsta 24 timmarna.

Det första blev ett trafikbrott på vägen dit och sen ett inbrott på kvinnans välbevakade gård.

Lars tog med sig rottweilern Gizmo därifrån och ­åkte till veterinären där en kraftig infektion i hela kroppen konstaterades.

Behandlingen gick bra och hunden mår nu bra.
Satte spruta i hunden

Värre gick det för Rocky.

När Eva Wiklund också tog lagen i egna händer och åkte till gården bara sex ­dagar efter hon lämnat bort hunden, möttes hon av en skräckbild när hon kikade in genom köksfönstret. Hennes hund Rocky låg orörlig på golvet.

– Kvinnan upptäckte inte mig utan jag såg hur hon ­eldade på Rocky med tändare och sen satte en spruta i honom, det gjorde hon tre gånger, säger Eva Wiklund.

Till slut fick Eva med sig sin hund från gården – men då var det försent.

Kommentarer

sv; Tack så mycke! :D

Vad fruktansvärt det var att läsa detta:(

Vad fruktansvärt det var att läsa detta:(

- Tack desamma! :)

Innan du kommenterar, läs det här:
- Jag gör bloglovin'-byten. Ibland länkbyten, sker då i menyn!
- Jag har copyright på hela bloggen, gäller både bilder och text. Allting jag lägger ut här är i grunden mitt matrial och tar du det, räknas det som stöld! Vill du kopiera något, fråga först!
- Jag är inte intresserad av kommentarer ni bara klistrar in tex " allt bra?". Eller om dina frågestunder. Jag ställer frågor till bloggar jag följer!
- Jag är intresserad av tävlingar av alla dess like.
- Läs inlägget INNAN ni kommenterar tack!
- Vore tacksamt om ni ville följa de

Kommentera inlägget här och gör mig glad:

NAMN:
Hänger du här ofta eller?

E-MAIL: (publiceras ej)


BLOGGADRESS:


Din kommentar: